We love Ibiza

Dag 3 - fortsättning

Vi gav oss runt tre ut på en promenad, gick omkring planlöst i kvarteren, och hamnade borta vid en strand västerut i staden. Sjukt fint, och gick man längs stranden fann man ett flertal barer o restauranger. vi slog oss ner vid en servering o tog oss en öl i skuggan, med utsikt över bukten och det vackra havet.
Vi traskade vidare, mot sexsnåret käkade vi, vi käkade båda en pasarätt med räkar, vitlök o chilli. Mycket gott. Emma introducerade mig även till Mojito, vilket var asgott. Har alltid varit lite skeptisk mot drinken, ser så äckligt ut med att det mosade gröna i. Men den va asgod. Senare strosade vi omkring i stan o kollade lite affärer. Det blev en tidig kväll, vi var tillbaka på hotellet runt tio. skönt med ordentlig sömn för en gång skull.

Dag 4 - Torsdag

vi vaknade rätt tidigt, o begav oss till hamnen för att ta en båt till Cala Basa, en stand belägen på andra sidan bukten från San Antoni. Det var en riktig jävla paradisstand, med klarblått vatten och finfin sand. Där var vi till klockan 4, då vi tog båten tillbaka. På kvällen gick vi till restaurangen vi hade varit på dagen innan, mest för att de hade billiga mojitos där. Denna gång åt vi varsin hamburgare, och fick matkoma deluxe. Fyfan va mätta vi blev. Vi delade även på en rödvinare, men fick inte i oss hela för att vi var så trötta o mätta, är väl typ första gången det händer? Servitören vi hade där var jättegullig och sa att jag hade fina ögon, jag fick en egoboost. :) Efter mat o dryck blev det hemgång, runt 12snåret kanske.

Dag 5 - Fredag

På fredagen drog vi till en annan strand - Cala Conta. Dit tar man sig med samma båt som man tar till Cala Bassa, men det tar typ en kvart längre. Cala conta var längre ut mot havet, utan någon skydande vik. Det var grövre sand och större vågor, men det var inget som gjorde nåt. Det var otroligt vackert det med alla klippr och det cp-blåa vattnet. Mitt på dagen käkade vi uppe på en klippa där det fanns en resturang, jag tog kycklingfilé o pommes, emma tog bbolognese. Min kyckling var dödstorr, så det var en rätt trist måltid. Efter med badande och solande tåg vi båten hem vid sex. På kvällen drog vi ut o åt lite, efter att vi druckit drinkar på hotellrummet. Vodka o fanta lime är the shit!
Efter middagen gick vi omkring o kollade lite i affärer, tog en mojito på vanliga stället, och sen var det hemgång.

Dag 6 - Lördag.

Denna dag drog vi till Ibizas "huvudstad", med samma namn.  Där var det huvudsakliga målet shopping, vilket blev en liten besvikelse för shoppinglivet sög typ. Menmen, det var trevligt ändå. Vi traskade omkring mycket, käkade lite, stannade o fikade dricka 2 ggr. Ena gången öl, o andra gången - tro det eller ej - mojito.
Vi traskade även upp för ett dödsbrand och högt berg för att kolla in den gamla stan, med katedral o slott o skit. Vi gick dock aldrig in någonstans eftersom det typ var stängt, eftersom det var siesta då.
Vi tog bussen hem runt 8, att åka mellan Ibiza o San Antoni kostar för övrigt bara 1,95€. :)
Efter smink och drinkar gick vi över gatan till grannkrogen som är ett mexikanskt ställe.
Och det var det bäääästa stället vi varit på hittills. Asgod mat o astrevlig personal, samt jättemysigt stämning. vi delade på en sangria, det var namnam. Jag åt nåt spätt med grönsaker o blandat kött, Emma åt en burrito med kyckling i. När vi skulle gå bjöd vad vi tror var ägaren på Tequilla. Vi fick den med apelsin o kanel istället för det sedvanliga salt o citron, det var faktiskt helt okej, förutom att kanelen gjorde apelsinen sjukt torr.
Vi tog ett varv på stan för att nyktra till, en var det läggdags.

Dag 7 - Söndag

Idag har vi varit på Cala Bassa igen. Låt o stekte där från 12 till 6. Sjukt mysigt. Tog en pommes till lunch, o nu är jag vrålhungrig. Nu är det dusch och drink som gäller igen, sen ska vi ut o göra stan o käka.
Vi får se vad kvällen bjuder på :)

Trist att det bara är 2 heldar kvar här nu. jag vill typ aldrig åka hem. I Sverige är det redan mörkt, och antagligen pisskallt. Själv sitter jag på balkongen med solen lysandes mot bergen, o det är svalt och skönt i skuggan. Nu ska jag be Emma blanda oss ett par drinkar ;)

På Ibiza!

Är på Ibiza nu. Kom på att jag borde ju föra nån form av resedagbok så att jag kan minnas vad fan vi sysslade med i tio dagar. Så de tänker jag göra nu. Massor med text och inga bilder, så ni är ursäktade om ni inte orkar läsa, det är nog (kanske som vanligt) mest för mig själv jag skriver....

Dag 1. Måndag.

Det var en lång dag och en lång resa. Gick upp halv sju, Emma kom med resväskan kl 8. Vi hade bestämt att bara dela på ett bagage eftersom ryanair tar massa avgifter för det. Kl 10 gick flygbussen från linköping, och var framme tyyp halv 12 på Skavsta. Där hängde vi ett bra tag, sjukt segt. Vi åt iaf på resturangen, det var överpris men rätt okej mat. Tjugo över ett fick vi checka in väskan, o typ tio i 3 fick vi stiga på planet.
Jag var exalterad som ett barn när vi lyfte, Emma var livrädd.
3 timmar och 5 minuter senare landade vi på Ibiza, 20 minuter för tidigt.
Vi möttes av soligt väder, varm var det oxå.
Vi fick vänta 50 min på en lokal buss som skulle ta oss från flygplatsen till San Antoni de Portmani, där vi bor. Resan gick löjligt fort, trots att vi åkte rakt över hela ön.
Vi kom fram, hittade hotellet snabbt och smidigt, checkade in och möttes av ett charmigt hotellrum. En rätt stor balkong finns, och toaletten är fräsh. Mycket golvyta och fräsha möbler.
Vi gick ut o letade reda på en restaurang. Vi blev lite smått skrämda av alla fulla slampigt klädda britter som sprang omkring på gatorna, men det var ett charmigt centrum nere vid hamnen.
Resturangen vi åt på var sådär. Trevlig personal men kass mat. Min chicken nuggets med pommes var sjukt smaklös, det smakar lixom mer på mcdonalds. Salladen vad torr och tråkig. Emmas Spagetti Carbonara var dränkt i äckligt mycket grädde, och det fanns knappt nån bacon i den... Ölen var billig dock :D
Sen gick vi o handlade lite på en supermarket, och däckade på hotellet.

Dag 2. Tisdag.

Vaknade typ kvart i nio eller nåt. Gick ner till hotellfrukosten, som var helt okej. Fanns flera olika sortens mackor, lagom med pålägg, osv.
Vi gick upp o gjorde oss iordning på rummet, det vill säga tog på badkläder och överdoserade med solkräm. Traskade ner till centrum, där det finns en strand precis med hamnet. Den var sådär. Lite skräpig och lite grumligt vatten. Det får man ta när det är en hamn typ. Där hängde vi typ en timme, badade lite. Det var inte jättemysigt där, så klädde på oss o tog oss till poolen som hör till  hotellet istället. den ligger typ 250 meter från vårt hotell, tillhörande ett annat hotell. Där hängde vi i flera timmar, badade, tog några drinkar o hade det bara gött.
Vid fem-sex fgick vi tillbaka till hotellet, gjorde oss i ordning o slappade lite. Sen gick vi ner till hamnet o letade reda på en resturang. Där hittade vi nåt erbjudande där man fick en förrätt, huvudrätt o en dricka för 10,90 euro tror jag. Vi tog båda ett vitlöksbröd och en stek. Jag tog ett glas vin, plus en snsuskigt dyr cola för 3,5 euro.
Nöjda o mätta gick vi vidare o hittade ett ställe som sålde två enkla drinkar och en shot för bara 10 euro. Där satt vi i flera timmar, vi köpte erbjudandet två gånger var. Drinkarna var asgoda, det var typ bara vodka och fanta lemon i. Nom nom. Stället var asmysigt och vi hade en jättesöt servitris som kunde svenska. Hon gav oss lite tips om vad vi skulle och inte skulle göra.
Kl ett var vi trötta o tänkte på hem, men längs standvägen började ett par irländare prata med oss o frågade om de fick bjuda oss på en drink. Visst, tänkte vi, det är ju gratis så lets gört.
Vi fick en färgklad god drink och vi pratade bäst vi kunde. De pratade sjukt snabbt och med mycket accent så det var svårt att höra vad de sa. Det trodde jag aldrig, det är inte direkt som irländskan på tv... :P
Sen när de fick veta att Emma var förlovad och vi inte tänkte följa med till deras hotellrum för att dricka öl blev de lite trumpna och gick.
Vi gick hem, var hemma halv tre och däckade.

Dag 3, onsdag.
Idag var vi väldigt slitna. Vaknade tio, gick upp o åt frukost i sista sekund. Vi blev mätta o ännu tröttare, och gick upp o la oss igen.
Så nu är kl 14 o vi har bara sovit idag. Love semster. Vi hade tänkt att ta en båt till en sån där typisk paradisstand, men vi tar det imorrn istället. Idag blir det nog bara att glida omkriing i stan o ta det lugnt.
För det får man på semster :D

Japp, vi har haft det bra hittills. Många fulla, dräggiga eller slampiga britter här, men annars är det absolut det paradis jag had förväntat mig.
Ser fram emot en vecka till här :D

Shame on you, Matilda.

Jag kan inte fatta att jag har gjort så här mot mig själv.
Som jag kämpade, som jag svor, som jag gnällde.

Jag gick ned 10 (93,3 till 83,3) kilo på en höst. På våren var det knakigt men lyckades bli av med 2 kilo till (81,5), plus att jag tränade massor.
Sen tappade jag det.

Jag har tappat det så illa under sommaren att jag vet inte var jag ska ta vägen. Jag skäms över mig själv, att jag låter mig behandla mig själv på det här sättet.
Det får inte hända mer. Jag är uppe på 86,3 nu.
Det var där jag var fast en period i höstas. Jag kämpade över en månad för att kliva över tröskel på den där jävla sexan. Och nu är jag tillbaka där.

Jag MÅSTE döda fettot inom mig.
Ja, man får lägga på sig något semesterkilo, man får unna sig onyttiga saker ibland.
Det måste inte gå snabbt.
Men det får inga gå såhär långt.

Nu jävlar måste jag skärpa mig. Jag måste.

Man ska inte vara hemma för mycket.

True story.

Sen terminen har börjat igen, har jag känt mig ovanligt pepp och glad. Jag har blivit glad o duktig av att hänga på campus o göra saker.
Idag tänkte jag, att idag stannar jag o pluggar hemma istället. Ingen bra idé. Känner bara hur oeffektiviteten slänger sig över mig. Orkar inte riktigt börja med nåt, får ingenting gjort...

Nej Matilda Krig, du ska inte plugga hemma. Du kan inte plugga hemma.
Sätt dig i masterrummet o plugga, för där händer det faktiskt saker. (även om jag slösurfar bort en tredjedel av tiden så blir det faktiskt massa gjort.. ^^ )

Jo, när man går på mastern på kogvet får man ett masterrum. Ja inte ett eget, men vi har tre stycken. o vi är väl en 20-30 pers. O de flesta är inte på plats så ofta. Där finns datorer, kaffebryggare och trevligt folk. I like.

Aja, har bestämt mig att inte gå en av kurserna jag reggat mig på nu på höstterminen. Läser ändå lite får många poäng, och känner att jag missar för mycket av den kursen när jag o Emma åker till Ibiza.
Men för övrigt känns studierna nice.